Slecht nieuws gesprek voor bedrijven

Slecht nieuws is nooit leuk. Niet om te brengen noch om te ontvangen. Hoe zakelijk de inhoud ook kan zijn, de boodschap is vaak complex en raakt meestal een emotionele snaar. Dit laatste is niet alleen het geval bij de ontvanger in het slecht nieuws gesprek maar ook bij de boodschapper.

Als boodschapper ben je immers diegene die een crisis induceert. De manier waarop je het gesprek voert, zal dus voor het verdere verloop van de communicatie tussen beiden een grote rol spelen.

In deze training leer ik je aan hoe je dit best doet. Met aandacht voor de opbouw, fases en valkuilen van een slecht nieuws gesprek, krijg je in deze training naast het theoretische luik oefenruimte om moeilijke situaties aan te pakken en je te trainen voor moeilijke gesprekken.

Deze training wordt gegeven voor HR managers, bedrijfsleiders, leidinggevenden, en personeelsleden.

  • Voorbeelden van situaties waarin slecht nieuws brengen training vraagt:
  • U moet een arbeidsongeval melden aan familie en/of collega’s
  • U moet een ontslag melden
  • U moet een klant een voor hem nadelige boodschap brengen
  • U moet een patiënt een verstrekkende diagnose melden
Keep It Simperl 11/21/2017 Keep It Simperl